Yeni Çağ Dijital Pazarlama Dönüşümü
21.yüzyıl birçok alanda dönüşümü gerçekleştiren özel
dinamikler içermektedir. Dijital çağ olarak adlandırılan bu dönemde bütün
markaların kullanması gereken dijital dönüşüm olmazsa olmazlar arasında
yer almaktadır. Dijital pazarlama
sosyal kanalların aktif bir şekilde kullanılması ile gerçekleştirilen bir
pazarlama yöntemi olarak tanımlanmaktadır. İnternet, mobil platformları, sosyal
medya siteleri bu pazarlama kanallarına örnek olarak gösterilebilmektedir. Geleneksel
pazarlamanın temel prensipleri uygulanarak geçerliliğini korumaya devam ederken
diğer yandan yeni bir anlayış olan müşterilerin deneyimini arttırarak
interaktif markalar inşa etmeye çalışan dijital
pazarlama kavramı da sektörler tarafından kabul görmektedir. Tüketicilerin
davranışlarını kontrol eden, analiz ederek ona göre davranabilen bir satış
sistemi ciddi karları da beraberinde getirmektedir. Yalnızca Türkiye’de bile
E-ticaret ve mobil pazarlama teknikleri yoğun biçimde kullanılmaktadır. Klasik
pazarlamanın yerine geçen dijital pazarlama, dijital dönüşüm sisteminin
tam olarak kabul edildiğini göstermektedir.
Dijital Pazarlama Alanında Yapılan Çalışmalar
Dijital dönüşüm ile birlikte dijital
pazarlama için bütçe ayırmayan orta ve büyük ölçekli firmaların satış
konusunda rakiplerinin gerisine düşeceği görülmektedir. Bu noktada markaların
dijital alanlarda kendilerini daha iyi ifade ederek müşterilerle ilişki
kurmaları gerekmektedir. Potansiyelin arttırılması ve bağların geliştirilmesi
noktasında önemli yere sahip olan dijital pazarlama gibi bir
diğer pazarlama usulü olan içerik pazarlama sisteminden faydalanılması
gerekmektedir. Markaların kendilerini interaktif biçimde ifade edebilmesi için
belirlenen kitleye yönelik olarak ilgili konular çerçevesinde tutarlı ve doğru
içerik oluşturmaları gerekmektedir. İçerik pazarlama çalışmaları satışa
giden yolda ürünün kimliğini ortaya koyan materyaller olarak
değerlendirilmektedir. Fark yaratan, bilgi veren, sürekliliği olan ve
tüketicilerin istedikleri soruların cevaplarını veren içerik sunmak
gerekmektedir. İçerik pazarlama çalışmalarındaki amaca bakılacak
olduğunda; içerik yolu ile kazanılan tüketiciyi markanın alanına çekebilmek ve
hizmetlerinden faydalanmasını sağlamaktır.
Dijital Pazarlama Çalışmalarında Önde Gelenler
Dijital dönüşüm birçok uzmanında kitlelere aktarmaya
çalıştığı avantajlar içermektedir. Örneğin Murat Salman etkin bir içerik
pazarlaması için yapılması gerekenleri şu şekilde belirtmiş:
·
Hedef
kitlenin korunması ve dikkatlerinin çekilmesi,
·
Eğlenceli
ve yararlı bilgilere yer verilmesi,
·
Paylaşılması
mümkün olan içeriklerden oluşmasıdır.
Tüm içerikler bu birleşimlerden meydana gelmiyor ise
bu iş dijital pazarlama veya içerik
pazarlama değil reklam olarak isimlendirilmektedir.
Yorumlar
Yorum Gönder