Yeni Çağ Dijital Pazarlama Dönüşümü

21.yüzyıl birçok alanda dönüşümü gerçekleştiren özel dinamikler içermektedir. Dijital çağ olarak adlandırılan bu dönemde bütün markaların kullanması gereken dijital dönüşüm olmazsa olmazlar arasında yer almaktadır. Dijital pazarlama sosyal kanalların aktif bir şekilde kullanılması ile gerçekleştirilen bir pazarlama yöntemi olarak tanımlanmaktadır. İnternet, mobil platformları, sosyal medya siteleri bu pazarlama kanallarına örnek olarak gösterilebilmektedir. Geleneksel pazarlamanın temel prensipleri uygulanarak geçerliliğini korumaya devam ederken diğer yandan yeni bir anlayış olan müşterilerin deneyimini arttırarak interaktif markalar inşa etmeye çalışan dijital pazarlama kavramı da sektörler tarafından kabul görmektedir. Tüketicilerin davranışlarını kontrol eden, analiz ederek ona göre davranabilen bir satış sistemi ciddi karları da beraberinde getirmektedir. Yalnızca Türkiye’de bile E-ticaret ve mobil pazarlama teknikleri yoğun biçimde kullanılmaktadır. Klasik pazarlamanın yerine geçen dijital pazarlama, dijital dönüşüm sisteminin tam olarak kabul edildiğini göstermektedir.
Dijital Pazarlama Alanında Yapılan Çalışmalar
Dijital dönüşüm ile birlikte dijital pazarlama için bütçe ayırmayan orta ve büyük ölçekli firmaların satış konusunda rakiplerinin gerisine düşeceği görülmektedir. Bu noktada markaların dijital alanlarda kendilerini daha iyi ifade ederek müşterilerle ilişki kurmaları gerekmektedir. Potansiyelin arttırılması ve bağların geliştirilmesi noktasında önemli yere sahip olan dijital pazarlama gibi bir diğer pazarlama usulü olan içerik pazarlama sisteminden faydalanılması gerekmektedir. Markaların kendilerini interaktif biçimde ifade edebilmesi için belirlenen kitleye yönelik olarak ilgili konular çerçevesinde tutarlı ve doğru içerik oluşturmaları gerekmektedir. İçerik pazarlama çalışmaları satışa giden yolda ürünün kimliğini ortaya koyan materyaller olarak değerlendirilmektedir. Fark yaratan, bilgi veren, sürekliliği olan ve tüketicilerin istedikleri soruların cevaplarını veren içerik sunmak gerekmektedir. İçerik pazarlama çalışmalarındaki amaca bakılacak olduğunda; içerik yolu ile kazanılan tüketiciyi markanın alanına çekebilmek ve hizmetlerinden faydalanmasını sağlamaktır.
Dijital Pazarlama Çalışmalarında Önde Gelenler
Dijital dönüşüm birçok uzmanında kitlelere aktarmaya çalıştığı avantajlar içermektedir. Örneğin Murat Salman etkin bir içerik pazarlaması için yapılması gerekenleri şu şekilde belirtmiş:
·         Hedef kitlenin korunması ve dikkatlerinin çekilmesi,
·         Eğlenceli ve yararlı bilgilere yer verilmesi,
·         Paylaşılması mümkün olan içeriklerden oluşmasıdır.
Tüm içerikler bu birleşimlerden meydana gelmiyor ise bu iş dijital pazarlama veya içerik pazarlama değil reklam olarak isimlendirilmektedir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Alarm Sistemi Neden Önemlidir?

ActCAD - 3D Çizim Programı

Araştırma Sonuçları İçin SPSS Veri Girişi